بانوان پرتوآ مازندران
 
 
15 دی 1391برچسب:, :: 14:20 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

محمد باقر قالیباف شهردار تهرن در مراسم افتتاحیه مسابقات محلات  تهران که در مجموعه 12 هزار نفری آزادی با تبریک ولادت امام جواد (ع) و 13 رجب سالروز میلاد حضرت علی (ع)، از حضور بیش از دو میلیون نفر از شهروندان پایتخت اعم از آقایان وبانوان در تیم های ورزشی شهرداری تهران خبر داد و گفت: ورزش کردن یکی از مهمترین اقدامات برای احیای شهر در ابعاد مختلف سلامت جسمانی وتقویت روحیه شهروندی است.

شهردار تهران درباره ی احداث سالنهای ورزشی برای بانوان نیز خاطر نشان کرد: ممکن است با شتاب روز اول احداث سالن ها انجام نشود ولی زمانی تعداد آنها محدود بو د ولی در حال حاضر بالای 120 سالن داریم.

در ادامه مراسم آقامیر رئیس سازمان ورزش شهداری تهران نیز گفت: اقدامات شهرداری تهران در حوزه ی ورزش رو به رشد بوده به نحوی که در حال حاضر  با افزایش 15 درصدی برنامه ها ی ورزشی و مسابقات در محلات روبه رو هستیم. وی با بیان اینکه دربرنامه ها ی فرهنگی اجرای بخش های هنری، کتاب خوانی و قرآن خوانی دیده شده، افزود: برنامه های پیش بینی شده شامل 18 رشته ی ورزشی برای بانوان و 16 رشته برای آقایان نظیر رشته های کونگ فو، فوتبال، بسکتبال، والیبال، فوتسال، کشتی، تکواندو، کاراته، شنا، بدمینتون، شطرنج، اسکیت، ژیمناستیک است.

مراسم با مدحیه سرایی به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) آغاز شد ونمایشهای رزمی پرتوآ پایان یافت.

طی این مراسم ورزشکاران پرتوآ کار به هدایت نادر شکری در ورود به سالن اقتدارو زیبایی هنر این رزم پهلوانی را با نمایشی زیبا و چشم نواز از هماهنگی، انسجام، ریتم در حرکت و یکپارچگی به نمایش گذاشتند و نمایش را با اجرای حرکات نمایشی ای مانند تکنیکهای مار، درنا دونانچیکو و اجرای دو فرم زیبا توسط روح ال...شکری پس گرفتند و برنامه خود را با شکستن ا جسام سخت به پایان بردند وسالن را با تشویق جمعیت حاضر که از تماشای این برنامه مهیج و جذاب به وجود آمده بوند ترک کردند.

 



15 دی 1391برچسب:, :: 14:20 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

مسابقات قهرمانی چهار جانبه کشوری پرتوآ به میزبانی استان گلستان در قسمت بانوان در شهرستان بندر گز برکزار گردید این مسابقات بین استانهای خراسان شمالی، گلستان، مازندران و تهران با حضور 85 ورزشکار روز جمعه مورخه 24/2/89 در شهرستان بندر گز برگزار شد. نقطه قابل توجه این مسابقات حضور قهرمانان این رشته در میان شرکت کنندگان بود تا باعث شد تا حاضرین در سالن مسابقه شهد مبارزاتی سراسر هیجان انگیزو فنی باشند، که در نتیجه تیمی استان گلستان مقام اول، مازندران دوم و تهران به مقام سوم دست یافت. ضمنا در همین روز جلسه ای با حضور جهانبان حشمت الله شکری بنیانگذار سبک پرتوآ با کلیه ی اعضای سبک فو پرتوآ استان گلستان در سالن اجتماعات اداره کل تربیت بدنی در خصوص وضعیت سبک در این استان، بررسی عملکرد سال 1388 و تقویم شش ماهه اول سال 1389 برگزار گردید. در این جلسه جهانبان حشمت الله شکری از پیشرفت این سبکدر استان صحبت کردندو خواستار همکاری بیشتر اعضای جامعه بزرگ پرتوآ جهت بالا رفتن سطح فنی ورزشکاران شده اند و در پایان از زحمات استاد اسکندری به خاطر برگزاری مسابقات چهار جانبه قدر دانی کرده اند و خواستار توجه بیشتر تربیت بدنی استان به پرتوآ این استان شده اند.

 



15 دی 1391برچسب:, :: 14:20 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

هیئت کونگ فو استان مازندران پس از مدت هارخوت و خواب آلودگی سرانجام در تیر ماه سال 88 سرپرست جدید به این هیئت معرفی گردید.

کونگ فو مازندران در سالها ی نه چندان دور در کشور همیشه جایگاه و مقام قابل توجهی را به خود اختصاص میداد.

امروز آن چیزی که از کونگ فو استان باقی مانده را مدیون پیشکسوتان و مربیان زحمتکش آن است با نگاهی کوتاه به عملکرد این ورزش در استان مازندران در کارنامه خود زمانی رتبه اول مدال آوری را در بین هیئت های استان چه داخلی و چه خارجی ازآن خود کرده بود و با اعزام حداقل 5 تیم در سال رتبه ی اول را تا چند سال در کشور و در بین هیئت های استانی به خود اختصاص داده بود حال از آن شکوه و عظمت کونگ فو چه باقی مانده و چرا همان پیشکسوتان آهستین همت برای باز گرداندن آن غرور قهرمانی که حق طبیعی در آن استان را دارد بالا نمیزنند به راستی بر سر کونگ فو مازندران چه آمده و مدیران ورزشی این استان بدنبال چه اهدافی در آن هستند. همه ما به یاد داریم در مسابقات کشوری این کونگ فو کاران مازندران بودند که با اجرای تکنیکهای خود باعث بهت و تعجب دبگران میشدند که کسب مقام قهرمانی پی در پی در چند دوره مسابقات کشوری سالهای گذشته شاهد بر این مدعاست. حال جا دارد برای حفظ این قهرمانان که متاسفانه با کم دقتی که دزر سالهای گذشته به رکورد کونگ فو این استان مبدل شده بود دوباره تکرار نشود و هرچه زودتر با تلاشها و پیگیری مسئولین تربیت بدنی تکلیف ریاست این هیئت مشخص شود تا بار دیگر شاهد درخشش کونگ فو این استان باشیم.



سالهاست پرتوآ کاران کشورمان هنری آمیخته با فرهنگ غنی اسلامی را سینه به سینه به یکدیگر منتقل کرده اند تا در نهایت سال 1384 در مراسمی چند هزار نفری فدراسیون کونگ فو متولد گردید.

از همان روزهای ابتدایی تلاش برای جهانی شدن این رشته آغاز شد، در کنار آن مخالفین همیشگی این رشته داخلی وآنانی که سودشان در ورود فرهنگ بیگانه همراه با رشته های برون مرزی بود از پا ننشستند و به قصد از میان برداشتن این جمع کثیر هر آنچه در توتن داشتند را صورت دادند اما در این رهگذر فدراسیون نو پای کونگ فو ایرانی با توجه به آنچه از آن به عنوان امکانات یاد میشود با کمترین امکانات بیشترین بهره وری توانست در راه جهانی شدن این رشته WUKA را تاسیس کند.

البته حمایت ریاست سازمان تربیت بدنی را هرگز نباید فراموش کرد که در لوای این همایت بسیاری از راه ها هموار شد. پس از تاسیس WUKA با تلاش مداوم رشته کونگ فو این تشکیلا ت توانست جواز حضور در معتبرترین کنگره جهان را دریافت کند و در Sportaccord حضور یافت. استقبال و حمایت مسئولین Sportaccord و دیگر فدراسیون ها به واسطه شناختی که از تاریخ رزم در ایران برایشان به وجود آمده و جمعیت علاقه مند به این رشته (بر اساس آمار و ارقام ) آنقدر مهم بود تا رشته ای که به قولی سالهاست دولت چین در حمایت از آن کوتاهی نکرده به تکاپو افتاده تا خدایی ناکرده عظمت و صلابت این رشته ایرانی نابودیش را در جهان رقم نزند.

Sportaccord به عنوان مجمع فدراسیون های بین المللی اقدام به برگذاری اجلاس خود و جلسات متعدد کمیته های ARISF، ASDIF، هیئت رئیسه Sportaccord، هیئت رئیسه IOC در امارت متحده عربی (دبی) نمود که با پذبرایی بسیار منظم دولتمردان دبی به خوبی برگذار گردید.

از آنجا که ریاست محترم سازمان تربیت بدنی دستور به ارائه طرحی منسجم و عملیاتی جهت توسعه رشته پرتوآ داده بودند و در این راستا با هدف حضور در تمامی رویدادهای خانواده المپیک و ارتباط با مسئولین فدراسیون های جهانی این فدراسیون در قالب سازمان جهانی

EUKA اقدام به مکاتبه به Sportaccord نموده وبا پیگیری های مداوم در این اجلاس پذیرفته شد.

رییس WUKA به همراه رغبتی مدیر کل دفتر توسعه ورزش قهرمانی و مدیر روابط بین الملل فدراسیون تنها شرکت کندگان ایرانی در این اجلاس بودند.

با پیگیری های روابط بین الملل این فدراسیون قرار بر جلسه ای با خانم نولون دوفای لا والاز گردید. ابتدا در رابطه با تاریخ ورزش و خصوصا رزم در ایران صحبت کرده و حرکت هایی که در راستای جنبش المپیزم در ایران و کشورهای دیگر انجام گردیده بود را توضیخ داد. سپس به رزم محلی ایران و قدمت آن اشاراتی نمود و از ایشان خواستار کمک به این سازمان داشت.

همچنین جلاساتی با آقای Hein Werbrogen، آقای مارتینی ریاست محترم فیلا، آقای فوکس دبیر کل فدراسیون جهانی موی تای IFMA و آقای ور بروکن ریاست Sportaccord برگذار گردید.

که در این جلسه منتظری از حرکت ها و فعالیت های اتحادیه جهانی انجمنهای کونگ فو و حرکت در مسیر جنبش المپیک صحبت کرد که با استقبال آقای وربروکن روبرو گردید، در ادامه به ایشان توضیح داده شد با توجه به این که این اتحادیه نمیتوتند با نام ک.نگ فو در Spotraccord حاضر گردد در مجمع عمومی آینده تغییر نام می نماید که ایشان از این اتفاق بسیار استقبال نمودند شرایط عضویت در Sportaccord را

1-عدم عارض در نام و تکنیک با سبکهای رزمی عضو نامیده و گفتند که باید در قدم اول رضایت این 13 عضو فراهم آید 2-عضویت در WADA 3- نامه NOC 40 کشور از حداقل 3 قاره مبنی بر فعالیت این رشته در کشور متبوعه.

و در از آخر ایشان دعوت گردید که در وقت مقتضی از ایران بازدید فرمایند که ایشان موافقت نمودند و قرار بر این شد که با هماهنگی زمان حضور ایشان مشخص گردد.



رضا حیدری(کونگ فو توآ)

احمد سلامی(کونگ فو توآ -21)

دکتر نادر شکری(کونگ فو پرتوآ)

مجید کازرانی(پرشین کونگ فو فول کنتاکت)

یوسفعلی محمدی(فول کونگ فو)

علی صفری(نیو کونگ فو)

فیروز حبیب پور(کونگ فو جنگاوران)

محمد باقر مهدی نژاد(کونگ فو فایتینگ)

داریوش نظر زاده(فری کونگ فو)

علی اسکندری(کونگ فو کمپو)

حیدر بهرامی نژاد(کونگ فو توتایما)

شرمین جباریان(مدرن کونگ فو)

کشفی(تن جو)

همایون خرم(پنجاک سیلات)



علی منتظری که سابقه 20 ساله فعالیت در ورزش های رزمی دارد، 10 سال مسوولیت هیات رزمی استان فارس را برعهده داشته و در سال 1368 یعنی دو سال پس از فدراسیون شدن کونگ فو با اکثریت آرا به عنوان دومین رییس فدراسیون منتخب این رشته رزمی شروع به کار کرد تا بتواند با کمک مسوولان سازمان تربیت بدنی و جامعه کونگ فو کشور گامی بلند در جهت رشد و گسترش این رشته در ابعاد داخلی و بین المللی بردارد اما آیا وی توانست به رغم بسیاری از محدودیت های و کمبود منابع مالی و برخی حاشیه های خارج از فدراسیون به این مهم دست یابد، فکر می کنچه پاسخی به سوال ما داده خواهد شد؟

 

در این باره باید عزیزان کونگ فو کار و زحمتکشان این رشته نظر بدهند، اما خدای را شاهد می گیریم آنچه که در توان داشتم انجام داده و حتی اگر لازم بود تا نیمه های شب در فدراسیون برای انجام امور باقی می منم.

 

بله، اما این یک واقعیت است که به هر حال باید یک معیار سنجی بین شما و زمان حضور آقای علی دادگر در فدراسیون کونگ فو قرار دارد؟

 

انصافا آقای دادگر در مدت فعالیت خود زحمات زیادی برای رشته ی کونگ فو کشیدند که جا داره از او و همکارانش تشکر کنیم. بعد که بنده با لطف عزیزان به خاطر اعتماد آنها انتخاب شدم در ابتدا اقدام به نظامند کردن صدور احکام و ضاطه مند کردن کارها کردیم چرا که به شخصه معتقدم هیچ مجموعه ای نمی تواند در کار خود موفق باشد مگر اینکه ابتدا نگاه یکسانی به همه ی اعضا داشته و در کنار این نگاه یکسان بر اساس میزان فعالیت و تلاش آنها به اعضای آن مجموعه امتیازو بها دهیم.

 

 

 

 

در بعد بین المللی چطور؟اقداماتی صورت گرفته؟

 

ما در بعد بین المللی اقدام به تاسیس سازمان جهانی wuka   یا همان اتحاد جهانی انجمن های کونگ فو جهان کردیم که با استقبال بسیاری از کشورها یجهان روبرو شد به طوری که خارج از حد تصور ما بود این اتفاق باعپث گردید هم میزان برگذاری مسابقات بین المللی بیشتر از گذشته شود و هم اینکه انگیزه ای برای جوانان جهت کسب مدال ها و عناوین بین المللی گردد.

 

(برای خواندن کامل این مصاحبه به هفته نامه ی شاهد شماره ی 25 رجوع کنید)



15 دی 1391برچسب:, :: 14:20 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

رو نمایی از تمبر فدراسیون کونگ فو حرکتی به یاد ماندنی

یکی از برنامه هایی که فدراسیون کونگ فو در سال 88 انجام داد که به طور حتم سالیان متمادی در ذهن علاقه مندان میماند رو نمایی از تمبر ویژه ی فدراسیون است. با تلاش هایی که ایرج نوذری هنرمند محبوب کشور انجام داد تمبر ویژه زنده یاد استاد منوچهر نوذری و تمبر ویژه ی فدراسیون کونگ فو تهیه شد تا گامی دیگر برای شناساندن این رشته رزمی کهن برداشته شود.

این حرکت به یاد ماندنی علاوه بر یاد بود استاد نوذری که سال ها در عرصه ی صدا و سیما تلا ش می کرد نام کونگ فوی ایران را بیش از گذشته بر سر زبانه ها می اندازد.

ایرج نوذری که علاوه بر هنرمندی از اهالی و رشته رزمی پرطرفدار کونگ فو است با این حرکت قا بل تحسین باز هم توانایی ها و ذوق هنری خود را نشان داد. این تمبر ها با چهار عنوان هفتادو یکمین زاد روز منوچهر نوذری، چهل و چهارمین زاد روز ایرج نوذری، یاد بودی برای عید نوروز با تصویر دو هنرمند نامبرده و نام کونگ فوی ایران به چاپ رسید.

در مراسم رو نمایی این تمبرها مجید رحیمی معمار (مدیر اسبق شبکه تهران) ، ناصر کرمیان (مدیر گروه ورزش و سرگرمی شبکه تهران) و علی منتظری رییس فدراسیون کونگ فو حضور داشتند.

(بر گرفته از هفته نامه ی همراه شاهد)

 



15 دی 1391برچسب:, :: 14:20 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

در تاریخ 24/2/89 مسابقاتی چهار جانبه در بندر گز در بخش بانوان برگذار خواهد شد که از مازندران تیم قائمشهر به این مسابقه اعزام خواهد شد

((میتوانید جدیدترین اخبار و مطالب در مورد کونگ فو را در هفته نامه ی همراه شاهد ببینید.))

www.ikff.ir



یکی از مسایلی که باعث پیشرفت در ورزش می شود استفاده از امکانات ودرن تسط مسوولان ورزش کشور و همچنین ورزشکاران است ضمن آنکه برخورداری از بهترین ملزومات و وسایل مدرن و ابزار های کاربردی هوشمند برای سهولت انجام کارهای اداری در امور ورزش باعث می شود که ورزشکاران، مربیان، مدیران و پرسنل فدراسیون های ورزشی مختلف دچار مشکات اداری یا رفاهی نگردند و از امکانات هوشمند استفده کنند و از طرفی با گرایش یافتن امور به این سمت و سو قطعا گام های موثری در جهت دولت الکترونیک آن هم در عرصه ورزش کشور برداشته می شود و همچنین تحقیق این امر باعث می شود تا پیشرفت هایی را هم در عرصه های مختلف اتوماسیون ورزش شاهد باشیم.در همین راستا فدراسیون رزمی جمهوری اسلامی ایران در حال راه اندازی سیستم سامانه هوشمند برای پرسنل و ورزشکاران خود است.



آیا در حال حاضر هم تدریس میکنید؟
بله در حال حاضر هم در تورنتو کانادا باشگاه ورزشی دارم. این باشگاه را از سال 2005 فعال ساختم. از آن زمان تا به حال کلاسهای من بدون وقفه ادامه داشته است.
موقعیت باشکاه من در محله ایرانی ها نیست. باشگاه من در محله ایتالیایی ها واقع است و حمایت آنها را دارم.

آیا شاگردان شما هم در دیگر کشورها فعالیت دارند؟
بله، تعدادی از شاگردانم در کشورهای دیگر به تدریس کونگ فو مشغول هستند.
از آن جمله به کشور آلمان میتوانم اشاره کنم که در این کشور بابک توسلی فعالیت خوبی دارد، در هلند نیز آقای وثوقی هستند.

گویا مسوولیت فنی اتحادیه ووتا به عهده شماست؟
بله. اتحادیه ووتا از من خواست که به ایران بیایم و مسوولیت کمیته فنی ووتا را بر عهده گیرم. بنده هم در بدو ورود پیشنهاد برگزاری استاژها را مطرح کردم و پیشنهاد کردم این استازها از ابتدایی ترین موارد شروع شود و همین منوال هم پیش رفت و استاژهای مختلفی را در تهران، خوزستان، اصفهان و کرج برگزار کردیم که از ابتدایی ترین موارد در آنها تدریس آغاز شد.

برتری کونگ فو نسبت به دیگر رشته های رزمی در ایران چیست؟
کونگ فو ایرانی نسبت به بقیه رشته ها برتری های به خصوص و اختصاصی خود را دارد. این برتری ها نسبت به رشته ها ی وارداتی کاملا مشهود است. از آن جمله میتوانیم به نداشتن وابستگی اقتصادی اشاره کنم و عدم نیاز به ورود مربیان خارجی ولولزم که از نکات پویای در هر رشته است.
و در ادامه نداشتن وایستگی فرهنگی و در کنار آن عدم ورود فرهنگ بیگانه به کشور از مزیت های بارز رشته کوگ فو است. از امتیازات این رشته میتوان به صدور نرم افزاری و اعزام های مربی به کشور های خارجی اشاره کرد که راهی برای درآمد زایی به کشورمان است. در کنار اینها صدور فرهنگ ایرانی در کنار اشاعه رشته کونگ فو و اشتغال زایی یکی دیگر از امتیازات این رشته میباشد.



درباره وبلاگ

ده فرمان پرتوآ: نيت راست، كردار راست،گفتار راست، ورز راست،فروتني،فاداري، فداكاري،جوانمردي،صبر،ايمان پاك
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)