بانوان پرتوآ مازندران
 
 
15 دی 1391برچسب:, :: 2:43 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

با حضور بنیانگذار استاژ پرتوآ در کرمان برگزار شد

پنجم شهریور ماه با حضور جهانبان دکتر حشمت شکری در دیار کریمان، استاژ تکنیکهای لیفا و تکنیک پرثوآ (P2) برگزار گردید. شرکت کنندگان در این استاژ 55 نفر از استانهای کرمان و یزد بودند که در محل باشگاه فرهنگی ورزشی فجر نور برگزار گردید.
استاژ تکنیکهای لیفا در ساعت 6 عصر شروع شد. اما همزمان با اذان مغرب، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و اشاء و صرف افطاری توسط شرکت کندگان و حاضرین، آموزش تکنیک P2 آغاز شد و تا ساعت 11 شب به طول انجامید.
همچنین در این سفر جهانبان دکتر حشمت شکری ادامه آموزش ویژه در ناماتو را که از سال گذشته به صورت خصوصی با تعدادی از مزبیان برتر پرتوآ استان آغاز کرده بود ادامه دادند.


___ یکی دیگر از برنامه های حضور رییس ووتا و رییس فدراسیون کونگ فو ایران علی منتظری بود که به مسابقات کامبت گیمز (combat games) دعوت شده بودند، پس از تاسیس ووتا و رایزنی های مختلف وتلاش برای حضور این رشته در اسپورت آکورد به عنوان یکی از زیر مجموعه های کمیته ملی المپیک امروز شاهد آن بودیم که برای بازدید از مسابقات کامبت گیمز که به نوعی المپیک هنرهای رزمی نیز به شمار میرود، از علی منتظری دعوت شد تا در این مسابقات حضور پیدا کند.
با توجه به هماهنگی های به عمل آمده از قبل قرارهای ملاقات و دیدارهایی با مسوولان فدراسیون های ورزشهای رزمی که عضو اسپرت آکورد هستند، در نظر گرفته شده بود و با حضور رییس ووتا این دیدارها صورت گرفت.
درد دیدارهای فوق ضمن معرفی ووتا و هنر رزمی ایران پرتوآ، به روسای فدراسیون ها و مسوولان مختلف راه های تسریع و گسترش این رشته در سطح جهان مورد بررسی قرار گرفت.

دیدار هیات رییسه ووتا با ورب ورگن

در جلسه از پیش تعیین شده دیداری ورب ورگن رییس اسپورت آکورد و علی منتظری رییس ووتا که یک ساعت به طول انجامید، سروش گوپی نایب رییس ارشد ووتا از هندوستان و ساردو تاشکو جائف رییس فدراسیون آسیایی توآ از ازبکستان حضور داشتند.
در خلال اجلاس اسپورت آکورد که در دبی برگزار شده بود، جلسه ای با ورب ورگن جهت عضویت در اسپرت آکورد انجام پذیرفت. در این جلسه ورب ورگن ضمن ابراز خرسندی از عملکردو فعالیت ووتا اعلام کرد ووتا به عنوان متولی هنر رزمی ایران حمایت صد در صد از سوی اینجانب دارد. در ادامه این جلسه ضمن بررسی راهکارهای تسریع در عضویت ووتا، دعوت نامه مربوطه جهت حضور ورب ورگن به وی تقدیم شد و ایشان تایید کردند برای بازدید از ووتا و جمعیت آن در اسرع وقت حتما به ایران خواهند آمد. در خاتمه این دیدار اسپینوز گفت: هنرهای رزمی ایران دارای پتانسیل خوبی است. و از ووتا حمایت خواهد کرد.



این بار در مسابقات قهرمانی کشوری سبک پرتوآ که در استان خراسان شمالی و شهرستان بجنورد برگزار می شد،تیم مازندران توانست موفق به کسب مقام سومی در رده ی بزرگسالان گردد .

 

«با توجه به اینکه از مازندران تنها تیم قائمشهر شرکت کرده بود.»

 

تیم مازندران (قائمشهر) در این مسابقات 6 طلا ، 2 نقره و 8 برنز دریافت نمود.



15 دی 1391برچسب:, :: 2:43 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

اصول مصرف صحیح مایعات در ورزش

 1)محدودیتی برای مصرف مایعات قبل و حین ورزش وجود ندارد

2)دو ساعت قبل از مسابقه 5/2 فنجان آب (هر فنجان 200 میلی لیتر) و 15 دقیقه قبل از مسابقه 5/1 فنجان (آب خالص) مصرف شود

3)در طی فعالیت ورزشی هر 15 دقیقه 200 میلی لیتر محلول قندی حدود 5% مصرف شود (در 1 لیتر آب 60 گرم شکر حل شود) قند موجود بخشی از انرژی مرد نیاز ورزش گار را تامین میکند

4)اگر زمان ورزش طولانی باشد (بیش از یک ساعت) و یا هوا گرم باشد، توصیه میشود به هر لیتر مایع 5/1 لیتر نمک نیز اضافه شود. مصرف مقادیر بیشتر نمک (آن گونه که برخی ورزشکاران عادت دارند مانند قرص نمک) به هیچ عنوان مفید نیست و میتوتند کارایی ورزشکاران را کاهش دهد.

 

 

اصول برنامه غذایی در ورزش

 

 نکات مهم در برناممه غذایی ورزشکاران

 1)     غذاها باید آب پز، بخار پز و یا کبابی باشد. غذاهای سرخ کرده حتی المقدور مصرف نشود.

2)     غذاها نوعا باید حاوی کربوهیدرات دیر جذب مثل ماکارونی، برنج و نان باشد.

3)     مصرف کله پاچه، سیرابی و مغز توصیه نمیشود زیرا باعث گرفتگی عضلات میشود.

4)     مصرف هفته ای یک بار جگر توصیه میشود.

5)     بهترین گوشت برای ورزشکاران گوشت گاو است و بهتر از گوشت بره، گوسفند و گوساله میباشد.

6)     مصرف نوشابه های گازدار توصیه نمیشود.

7)     مصرف مکمل های غذایی بدون مشورت پزشک ورزشی توصیه نمیشود. (برخی از این مکمل ها غیر استاندارد بوده و خطرناک هستند).

8)     مصرف آب میوه مانند آب سیب و انگور که با حجم خود آب مخلوط شده باشد قبل از مسابقه مناسب است.

9)     استفاده از ماءالشعیر بعد از تمرین یا مسابقه مفید است.

10)     در مدت زمان 30 دقیقه قبل از تمرین  قند ساده (شکر) ممنوع است زیرا کارایی ورزشی را کاهش میدهد، اما مصرف مایعات قندی در طی مسابقات طبق دستورالعمل گفته شده مفید است.

11)     روزانه 5 وعده یا بیشتر میوه و سبزی مصرف کنید. (یک وعده میوه شامل یک تکه متوسط میوه تازه یا نصف فنجان میوه خام یا پخته است. یک وعده یسزی شامل یک فنجان برگ گیاهان سبز خام است).

 



(( نمونه رژیم غذایی در بارگیری کربوهیدرات {قبل از مسابقات} ))

 

 1تا3 روز قبل از مسابقه (رژیم پر کربوهیدرات)

صبحانه

1 فنجان آب پرتقال + تخم مرغ یا کیک گرم + کره حیوانی یا نباتی به مقدار دلخواه + 2 تا 4 تکه نان + یک لیوان شیر + غلات گرم به مقدار دلخواه + شکلات یا کاکائو به مقدار دلخواه

 ناهار و شام

سوپ سبزی یا آبگوشت + خوراک ماهی، مرغ یا گوشت 180 گرم + مقداری لوبیا + چاشنی سالاد + یک فنجان ماست + 2 تا 4 تکه نان + کلوچه

میان وعده

میوه مخصوصا خرما،کشمش،سیب و موز + یک لیوان شیر + نان قندی،شیرینی یا بیسکویت


4 تا 6 روز قبل از مسابقه (رژیم کم کربو هیدرات)

صبخانه

نصف فنجان آب میوه + 2 عدد تخم مرغ + کره حیوانی یا نباتی به مقدار دلخواه + یک تکه نان + یک لیوان شیر

 ناهار و شام

 آبگوشت یا 5/0 فنجان آب گوجه فرنگی + خوراک ماهی، مرغ یا گوشت 180 گرم + سالاد سبز مخلوط یا یک فنجان سبزی + چاشنی سالاد + یک فنجان ماست + خوراک

میان وعده

 آجیل + یک لیوان شیر + یک قطعه نان



((نمونه رژیم غذایی فردای مسابقه))

 

صبحانه

چای شیرین (2 تا 3 حبه قند) + نان (3/1 باگت یا بیسکویت) + کره (15 گرم) + مربا یا عسل (30 گرم) + آب میوه (در طول صبح)

ناهار

سبزیجات خام + روغن (10 گرم) + آب لیمو + ماکارونی یا برنج (400 گرم) + پنیر رنده شده + نان (4/1 باگت)

 میان وعده

نان (4/1 باگت) + پنیر (30 گرم) + چای شیرین یا آب میوه

 شام

سوپ سبزیجات + گوشت یا ماهی کبابی + سبزیجات سبز (200 گرم) + نان (4/1 باگت) + ماست + میوه

 



 ((نمونه رژیم غذایی در تمرینات))

 صبحانه

یک فنجان چای شیرین + نان به همراه کره،عسل یا مربا + غلات به همراه شیر + یک عدد تخم مرغ + یک لیوان آب میوه

ناهار

 ماکارونی یا برنج + یک وعده گوشت کبابی یا آب پز + سبزی  + یک کاسه ماست + مقداری نان

میان وعده

 یک لیوان شیر یا یک لیوان آب میوه + کلوچه یا بیسکویت

شام

سوپ سبزیجات + یک وعده گوشت + سبزیجات + مقداری نان + یک کاسه ماست



15 دی 1391برچسب:, :: 2:43 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

دبیرکل شورای المپیک آسیا:
خوشحالم رشته (پرتوآ) به نام ایران ثبت میشود
دبیر کل شورای الپیک آسیا گفت: بسیار خوشحالم که ورزش توآ(پرتوآ)به نام ایران در عرصه های مختلف جهانی به ثبت خواهد رسید.
وی افزود: در سراسر آسیا هر رشته رزمی متعلق به یک کشور است و در این بین ایران نیز می بایست با توجه به توانایی هایش یک رشته را به نام خود ثبت میکرد. هوانگ ادامه داد: به طور مثال کاراته و جودو متعلق به ژاپن، تکواندو به نام کره جنوبی، و وینام برای ویتنام وحالا توآ(پرتوآ) برای ایران است.
وی افزود: امروز حضور در این مراسم که رشته پرتوآ را به صورت رسمی به نام ایران می کند باعث خوشحالی من و مکارانم است. دبیر شورای المپیک آسیا عنوان کرد: با این اوصاف عصر جدیدی در ورزش ایران آغاز خواهد شد که باید به بهترین شکل از آن استفاده کنید.
وی اذعان کرد: از مردم ورزش دوست ایران میخواهم که ورزش های رزمی مخصوصا پرتوآ را نیز همانند دیگر ورزش ها دوست بدارند.

هنرهای رزمی هندوستان:

ایران خانه من است
سورش گوپی رییس هنرهای رزمی هندوستان گفت: (( ایران خانه من است وهمیشه برای حضور در مراسم گوناگون رزمی با اشتیاق به این کشور سفر کنم.))
گوپی درباره علت حضورش در این مراسم افزود: ((ما برای دیدن مهارت ها و پتانسیل های رزمی به اینجا آمده ایم که ایران در زمره برترین های رزمی در قاره آسیا و همچنین جهان است.))
وی در مورد رشته پرتوآ نیز گفت: ((این ورزشی ایرانی است و ایرانی ها میخواهند آن را به جهان معرفی کنند.))

رییس بریزیلی هنرهای رزمی پان آمریکن:

شاید پرتوآ به قاره آمریکا راه یابد
رئیس کمیته هنرهای رزمی منطقه ((پان آمریکن)) هدفش از حضور در ایران و شرکت در کنگره اتحادیه انجمن های کونگ فو جهان را کسب اطلاعات در خصوص رشته پرتوآ وامکان انتقال توسعه آن در آمریکا توصیف کرد.
لیندرو گومئو استاد دانشگاه تربیت بدنی سائوپائولوی برزیل که خود از قهرمانان بزرگ رشته های رزمی بوده و چهار بار عنوان قهرمانی ومدال طلای مسابقات هاپکیدو و کیک بوکسینگ را به دست آورده گفت: ((برای بار دوم است که به ایران سفر میکنم بار قبل در سال 2007 به این کشور آمدم و اینجا به اموزش رشته پانکریش مشغول شدم. اکنون نیز برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پرتوآ آمده ام و امکان معرفی آن به قاره آمریکا را بررسی خواهم کرد.))

رئیس انجمن کونگ فو کنیا:

از تجربه ایران استفاده میکنیم
لوئیس اودونس روزنامه نگار اسپانیایی و یکی از ستون نویسان روزنامه ال پایس چاپ مادرید در خصوص برگزاری کنگره اتحادیه انجمن های کونگ فو جهان گفت: ایران با این حرکت گام بسیار بلندی را به سوی جهانی کردن پرتوآ برداشته است.
وی در ادامه افزود: ((مراسم افتتاحیه و برنامه های جانبی بسیار حرفه ای و در سطحی بالا لرگزار شد. برگزاری این نشست در ایران باعث میشود که پرتوآ توسعه پیدا کند. این رشته ایرانی کمی در ایران ناشناخته است و با این حرکت ایران شانس خوبی برای معرفی آن به جهانیان دارد.))



همایش 3هزار نفری پرتوآ کاران استان اصفهان در حضور علی سعیدلو معاون رییس جمهوری ورییس سازمان تربیت بدنی در میدان امام خمینی (ره) برگزار شد.
این مراسم جمعه شب در جریان کنگره اتحادیه انجمن های کونگ فو جهان در حضور مردم علاقه مند استان اصفهان ومسوولان سازمانهای ورزش ودبیران کمیته های المپیک چهل کشور جهان در میدان تاریخی امام (ره) برگزار شد.
در این برنامه به یاد ماندنی در ابتدا 3هزار کونگ فو کار اصفهانی حاضر زیر نظر استاد حبیب پور به حاضران ادای احترام کرده و سپس رزم دو چوب ایرانی، اجرای فرم دو نفره، دفاع شخصی و رزم کردی و بختیاری به اجرا در آمد.
در پایان این مراسم ((ساردار تاشتو جایف)) رییس فدراسیون کونگ فو ازبکستان لباس سنتی این کشور را به رسم یادبود به علی سعیدلو اهدا کرد.



محمد حسین قادری دبیر هیات کونگ فو: سالها پیش وقتی در رشته ی کونگ فو فعالیت میکردیم نه تنها من بلکه بسیاری از اساتید این رشته هرگز تصور نمیکردند که با آن شرایط موجود روزیی این رشته ایرانی پا به عرصه جهانی و بین المللی بگذارد و به نام کشورمان توام با فرهنگ اسلامی و ایرانیمان در جای جای جهان فعالیت شود.
آنچه مسلم است پرتوآ دارای ویژگی ها وشاخص های اختصاصی و خا به خود است که شاید به جرات میتوان گفت تا به حال در هیچ یک از رشته های رزمی موجود در سطح جهان دیده نشده.
بسیاری از منتقدان و افرادی که سودشان در گرو عدم تحقق این هدف بزرگ بود، نقادانه بر عملکرد فدراسیون کونگ فو حواشی مختلفی را فراهم می آوردند. اما آنچه مسلم است با تحقق آرزوی دیرینه ی پرتوآ کاران نقشه هایشان بر آب شد و این رشته وطنی پویاتر از گذشته در سایه کمک های سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک پیشرفت کرد.
در سال اخیر همت و درایت سکان دار این مجموعه در کنار تلاش و کوشش عزیزانی که نمیتوان نامی از آنها نبرد، به بار نشست.
در کنار علی منتظری، آقای محمود طالقانی نایب رییس فدراسیون، آقای سید مجتبی شیرزادی پر تلاش و دیگر عزیزانی که تعدادشان کم نیست، تلاش کردند تا به این نتیجه دست پیدا کنند.
با همه این اوصاف رویای دیرینه به وافقعیت پیوست. امروز افتخار میکنیم که کونگ فوی ایرانی(کونگ فو پرتوآ) راهش را برای جهانی شدن پیدا کرده وبا تاسیس WUTA توانسته پله های جهانی شدن را یکی پس از دیگری بپیماید.
افق دور دستی که برای این رشته با توجه به تلاش های صورت گرفته پدیدار است، راه یافتن این رشته به بازی های المپیک است. امیدواریم بتوانیم یک رشته ی ایرانی را در المپیک داشته باشیم.
در پایان از تلاش مجموعه فدراسیون و اهالی خانواده بزرگ کونگ فو تقدیر و تشکر ویژه ای داریم.



14 دی 1391برچسب:, :: 23:53 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

حضور پر فروغ فدراسیون کونگ فو و اهالی آن

همایش بزرگ فدراسیون هایرزمی در حالی انجام پذیرفت که هر یک از فدراسیون ها کوشیدند تا با حضور پر تعدادشان به شکوه این مراسم بیافزایند.فدراسون کونگ فو با حضور پر تعداد و حیرت انگیز در این مراسم برگی زرین به نام خود در دفتر ورزش ایران ثبت کرد.

رییس جمهور بازو بند پهلوان ایران را بر بازوی آرش مردانی بست

در ادامه روز تربیت بدنی و ورزش و در همایش بزرگ رزمی کاران ایران که با حضور معاونان و مدیران سازمان تربیت بدنی، سید رضا افتخاری مدیر کل تربیت بدنی استان تهران، معاونان، مدیران ستادی اداره کل، روسای فدراسیون های ورزشی، مسوولین تربیت بدنی شهرستان های توابع تهران و جمع کثیری از ورزشکاران استان تهران برگزار شد رییس جمهور، بازو بند قهرمانی کشور را بر بازوی آرش مردانی پهلوان ایران بست.در این مراسم دکتر محمود احمدی نژاد با تقدبر از برگزاری این همایش بزرگ و تبریک روز ورزش و تربیت بدنی، برای ورزشکاران و جامعه ورزش آرزوی توفیق و سربلندی روز افزون نمود.در ادامه، دکتر سعیدلو معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی، بازو بند پهلوانی را به صورت نمادین بر بازوی رییس جمهور بست. رییس جمهور در حالی که به شدت مورد تشویق حاضران واقع شده بود، اعلام کرد که این بازو بند را تقدیم میکند به تمامی جوانان خوب ایرانی.



14 دی 1391برچسب:, :: 23:53 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

هشتمین دوره مسابقات کونگ فو پرتوآی قهرمانی کشور بانوان با معرفی تیم های برتر در بجنورد


در پایان این مسابقات که به مدت دو روز و با شرکت 246 کونگ فوکار زن از 12 استان برگزار شد تیم فارس در دو رده جوانان و بزرگسالان و خراسان شمالی در رده نوجوانان عنوان نخست را کسب کردند.
همچنین تیم تهران در رده های نوجوانان و بزرگسالان و گلستان در رده جوانان دوم شدند و عنوان سوم تیمی در رده نوجوانان را گلستان، رده جوانان را تهران و بزرگسالان را مازندران از آن خود کرد.
نتایج انفرادی در اوزان مختلف:
نوجوانان؛
33-31 کیلوگرم: نگار شکری از تهران
35-33 کیلوگرم:فهیمه کهنسال از خراسان شمالی
37-35 کیلوگرم: پریسا فرحزاده از گلستان
39-37 کیلوگرم: رضوان فلاح از خراسان شمالی
41-39 کیلوگرم: شیرین فراهانی از تهران
43-41 کیلوگرم: زهرا رئیسی از فارس
45-43 کیلوگرم: فروغ امیری از فارس
48-45 کیلوگرم: فاطمه حبیب زاده از مازندران
51-48 کیلوگرم: زهرا یوسف زاده از خراسان شمالی
54-51 کیلوگرم: کیمیا معلمی از تهران
57-54 کیلوگرم: بهناز شیرزاد از خراسان شمالی
60-57 کیلوگرم: شهزاد رضایی از تهران
63-60 کیلوگرم: ناهید برات زاده از خراسان شمالی
63+ کیلوگرم: مینا نکاهی از گلستان
جوانان؛
42-39 کیلوگرم: یاسمن رنجبران از فارس
45-42 کیلوگرم: رویا اسدپور از فارس
48-45 کیلوگرم: الهه آگاهی از هرمزگان
51-48 کیلوگرم: نعیمه عارف از مازندران
54-51 کیلوگرم: آرزو رضوانی از خراسان شمالی
57-54 کیلوگرم: زهرا اسدی از مازندران
60- 57کیلوگرم: سارینا آرم کهگیلویه و بویر احمد
63-60 کیلوگرم: سعیده باقری از فارس
67-63 کیلوگرم: بهاره حمیدی از گلستان
71- 67کیلوگرم: فاطمه مرگ دری نژاد از گلستان
75-71 کیلوگرم: سارا شیرزاد از خراسان شمالی
75+ کیلوگرم: زلیخا ذکی یار از هرمزگان
بزرگسالان؛
51-48 کیلوگرم: تهمینه محمدی از فارس
54-51 کیلوگرم: ندا نیک اختر از تهران
57- 54کیلوگرم: مریم یزدانی از تهران
60-57 کیلوگرم: معصومه سلیمانیان از اصفهان
63-60 کیلوگرم: مژده کوره پزی از فارس
67-63 کیلوگرم: سیده کوثر موسوی از مازندران
71-67 کیلوگرم: لیلا سلوی از گلستان
75- 70کیلوگرم: سمیه بالا رستاقی از گلستان
80-75 کیلوگرم: ساناز شکریان از مازندران
85-80 کیلوگرم: الهه رمضانی از خراسان شمالی
90- 85کیلوگرم: لیلا پاکروح از تهران
90+ کیلوگرم: زینب جمشیدی از فارس

شماره مجوز: 1232/95/ 284

منبع:پرتال اطلاع رسانی فدراسیون کونگ فو جمهوری اسلامی ایران

تاریخ انتشار:  02/05/8۹

لینک خبر: http://ikff.ir/web/competitions/67

 



 



 سبک کونگ فو پرتوا و عضو شورای فنی فدارسیون جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بانوان ایرانی استعداد بالایی در زمینه های ورزشی و بخصوص رزمی دارند، گفت: ورزشکاران زن باید به مسابقات مختلف در کشورهای خارجی اعزام شوند تا علاوه بر شکوفایی استعدادهای آنان، برای کشور افتخار بیافرینند."سیده مریم طالب زاده" به ایرنا اظهار داشت: کونگ فوکاران سبک پرتوا دارای استعداد و توان رزمی بالایی هستند و نیاز است که مسوولان مربوط شرایط حضور آنان در مسابقات و میادین بین المللی را فراهم کنند.وی در عین حال با اشاره به طرح پوشش کامل لباس تکواندوکاران زن به ثبت رسیده در کشور، از مسوولان خواست تا نسبت به طراحی لباس کونگ فوکاران برای حضور در عرصه های بین المللی نیز اقدام کنند.وی همچنین با تقدیر از برگزار کنندگان هشتمین دوره مسابقات کشوری این رشته در خراسان شمالی گفت: این دوره از مسابقات به بهترین نحو ممکن برگزار شد که رضایت همه تیمهای شرکت کننده را درپی داشت.ناظر مسابقات کونگ فو پرتوا، قهرمانی بانوان کشور نیز با اشاره به برخی از مشکلات بانوان ورزشکار، خواستار توجه ویژه مسوولان به این بخش شد و گفت: بیشتر ورزشکاران برای اعزام با مشکل مالی مواجه هستند چرا که خود باید هزینه رفت و آمد و سایر موارد را پرداخت کنند."ندا نودهی" افزود: برخی از ورزشکاران استانی دارای توانایی بالایی در رشته ورزشی خود هستند اما به علت مشکل مالی قادر به شرکت در مسابقات خارج از استان خود نیستند.این فعال ورزشی از مسوولان خواستار توجه ویژه به ورزش بانوان شد و گفت: استقبال بانوان از ورزش بالا است.ناظر مسابقات کونگ فو پرتوا، قهرمانی بانوان کشور خواستار توجه ویژه مسوولان به ورزش بانوان شد و گفت: امکانات و فضای ورزش اختصاصی بانوان در این استان محدود است و نیاز آنان را برآورده نمی کند. "ندا نودهی" افزود: تنها 30 درصد اعتبارات تربیت بدنی برای ورزش بانوان در هیات های مختلف ورزشی است که این میزان جوابگوی نیاز آنان نیست.وی در خصوص شرایط اعزام ورزشکاران به مسابقات مختلف نیز اظهار داشت: بیشتر ورزشکاران برای اعزام با مشکل مالی مواجه هستند چرا که خود باید هزینه رفت و آمد و سایر موارد را پرداخت کنند. این ورزشکار از مسوولان خواستار توجه ویژه به ورزش بانوان شد و گفت: استقبال بانوان از ورزش بالا است.یکی از کونگ فوکاران استان فارس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: سطح برگزاری این دوره از مسابقات و همچنین امکانات خوابگاهی، سالن مسابقات و سایر موارد برگزاری در استان خراسان شمالی مناسب بود.تهمینه محمدی" نیز با اشاره به هزینه بالای رفت و آمد و شرکت در مسابقات کشوری گفت: با وجودی که هیات بخشی از هزینه خوابگاه و خوراک ورزشکاران در جریان مسابقات را تامین می کند لیکن سنگینی این هزینه ها بعضا باعث می شود که ورزشکاران از برنامه اعزامها استقبال نکنند. وی خواستار مساعدت بیشتر به ورزشکاران بویژه زنان شد و گفت: من سالهای سال برای پیشرفت و ارتقای سطح ورزشی خود تمرین کرده و زحمات زیادی کشیده ام و مسوولان در قبال توفیقاتی که به دست آورده ام تنها حکم قهرمانی، مدال و تقدیرنامه به من داده اند.وی که تاکنون 18 نشان در مسابقات مختلف کشوری و استانی دریافت کرده، خواستار توجه بیشتر مسوولان ورزش به ورزشکاران زن شد.این رزمی کار زن همچنین بر لزوم فراهم کردن حضور زنان ورزشکار، با حفظ شعایر دینی و فرهنگی در میادین فراملی و بین المللی تاکید کرد."فاطمه رییسی" یکی دیگر از ورزشکاران شیرازی نیز با انتقاد از کمبودهای ورزش بانوان، امکانات و سالنهای اختصاصی کنونی را پاسخگوی نیاز انبوه بانوان ورزشکار ندانست.وی شادابی و نشاط را لازمه زندگی خواند و افزود: اگر زنان و دختران در خانواده ها شاد و سالم باشند این روحیه را به دیگر افراد خانواده نیز تسری داده و آنان را نیز به ورزش و نشاط تشویق و ترغیب می کنند.وی گفت: زنان به دلیل محدودیت پوشش حجاب همانند مردان نمی توانند در فضاهای آزاد و حتی بوستانها تمرین و ورزش کنند و به همین دلیل می طلبد که سالنهای سرپوشیده بیشتری در اختیار زنان ورزش دوست قرار گیرد.هشتمین دوره مسابقات کونگ فو پرتوآ، قهرمانی بانوان کشور با شرکت 12 استان در روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته در بجنورد برگزار شد.

 

 



درباره وبلاگ

ده فرمان پرتوآ: نيت راست، كردار راست،گفتار راست، ورز راست،فروتني،فاداري، فداكاري،جوانمردي،صبر،ايمان پاك
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)