بانوان پرتوآ مازندران
 
 
13 دی 1391برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : دختر پرتوآ



پس از گذشت چند هفته از سکاندار فدراسیون کونگ فو علی منتظری و سازمان جهانی ووتا خبرهای خوبی به گوش میخورد.

 

رییس فدراسیونی که بی تردید همه کونگ فو کاران میدانند با توجه به کم و کاستی توانست گامهای بسیار موثر و مثبتی را برای این رشته در عرصه جهانی بردارد و امروز قصد دارد به همراه تیم کاردانش در فدراسیون، مسابقات با شکوهی را در آبان ماه در کشور برگذار کند.

 (برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید)



13 دی 1391برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

 

 دانلود

(برای اطلاع از نحوه دانلود به ادامه مطلب بروید)



دانلود

(برای اطلاع از نحوه دانلود به ادامه مطلب بروید)



13 دی 1391برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

اطلاعیه

 

قابل توجه پیشکسوتان و ورزشکاران رشته ورزشی

کونگ فو

 

 دارندگان احکام فنی شالبند مشکی، قهوه ای و بالاتر که قبل از تاسیس فدراسیون کونگ فو (1384) دارای احکام فنی بوده ولی تاکنون موفق به کسب رتبه های بالاتر نشده اند میتوانند با ارائه بالاترین حکم فنی و بهره گیری از سوابق تجربی و ارشدیت به رتبه ها بالاتر ارتقاء یابند.

 

تلفن تماس:44739146

 

داوطلبان میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به هیئت کونگ فو استانها،کمیته (سبک)، گروه و یا به پرتال فدراسیون به آدرس www.ikff.ir مراجعه نمایند



13 دی 1391برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

 سلام

یکی از دوستان که خودشونم کونگ فو کار بودن ولی سبک دیگه ای کار میکردن گفته بودن که پرتوآ هیچ ریشه و اساسی نداره و معلوم نیست از کجا بوجود آمده، میخواستم در مورده ریشه و پایه پرتوآ و اینکه تکنیکها و اصول پرتوا از کجا سرچشمه میگیره یه توضیح مختصر بدم شاید پاسخ نه چندان کاملی باشه اما فکر میکنم برای دوسانی که اطلاعاتی در این موارد ندارند و پرتوآ را سبکی بی پایه و اساس میدونن کافی باشه.

همین طور که همه شما میدونید پرتوآ، کونگ فو ایرانی است و تمام تکنیک های و ضربات آن بر گرفته از مبارزات و رزم ایران قدیم است، پس از هنر رزم ایران باستان شروع میکنم به توضیح دادن.

 

 هنرهای رزمی ایران باستان

 انسانهای اعصار کهن که از کوههای شمال کشمیر، نپال و هیمالیا سرازیر شدند، دشت نشینی را آغاز نموده و در همان مسیر کمانی شکل اطراف کوههای زاگرس سکنی گزیدند. قدیمی ترین تمدن هایی که تا کنون شناخته شده اند در ایران و در ناحیه سیلک (کاشان) بوده و انسانهای مهاجر در قم شهر ری و دامغان که در قدیم به صد دروازه معروف بودند سکنی گزیدند.

در ایران قدیم، شمشیر (کتاره) به عنوان مظهر قدرت، شجاعت و استقامت بوده و کسی که شمشیر می بست، به دو نوع فرهنگ ذهنی و عقیدتی پایبند بود، یکی شجاعت و حمله به دشمن و مبارزه تا سر حد مرگ و دیگر روح مردانگی، معرفت و خصلت پهلوانی. آنان به انواع مبارزات و تمرینات شمشیر زنی اعم از روش های سبک و سنگین پرداخته و اقدام به تیر اندازی با کمان، نیزه، زوبین (نیزه کوچک) و تبر به اهداف متحرک، در شرایط مختلف می نمودند.

طبق آثار به جای مانده از آن دوران مانند سنگ نگاره ها، نوشته های مگتوب و گزارشات مورخین یونانی، رومی و یا معاصر، به این مسئله اشاره داشته اند که ایرانیان همواره تن و پیکر و جسم و جان خود را با ورزش های خاص رزمی و تمرینات ویژه به آمادگی مطلوب می رساندند و حد کمال روحی و جسمی ایرانیان در آن دوران با فراگیری آیین های رزم پهلوانی و سلحشوری صورت می گرفت.

در این دوران فرزندان ایرانی به سه گروه سنی نوجوانان(اپرنا)، جوانان(برنا) و بزرگسالان(کاره یا ردان یا رادان) تقسیم می شدند و تعداد مشخصی در این گروه ها زیر نظر اساتید فن به فراگیری حکمت و اندیشه ایرانیان و علوم و فنون رزمی می پرداختند.

 پهلوانانی که آزمون های خود را از لحاظ علوم و فنون رزمی و کاربرد سلاح های زمان به خوبی طی میکردند در دسته های دلاور و شجاع انتخاب می شدند که بعد از تلاش و ممارست در تمرینات سخت و طولانی رزمی، اغلب به گروههای ((جاویدان)) که همواره تعداد آنها بالغ بر ده هزار تن میگردید گزینش می شدند. این زبدگان کم کم به متخصص و استاد در علوم و فنون رزمی زمان خود مبدل گشته و پس از احراز لیاقت و رشادت در میادین مختلف علمی و عملی در گروه دیگری به نام ((جان سپاران)) انتخاب میگردیدند.

  

دختر پرتوآ

 در افسانه ها آمده در دوران بسیار قدیم دختری به نام پرتوآ در سرزمین توآ زندگی میکرد. بر طبق افسانه ها دروازه های شهر توآ بر هیچ کس باز نمی شد و در آغاز هر صبح پرتوآ در بالای دیوار قرار می گرفت و یک تار مو خود را به خارج از دیوار رها میکرد، تا مردم بتوانند وارد این معبد افسانه ها شوند و سوگند میخوردند تا با ناپاکان بجنگند و از فکر خود در برابر تجاوز دفاع کند.

و در پایان روز و آغاز تاریکی پرتوآ با حمایلی از حریر سیاه و پیاله آتش بر یک نقطه دیوار معبد می ایستاد و به تاریکی شب خیره می ماند. و جنگجویان معبد با لباسهای سیاه و شالبندهای سبز و مشعل های سرخ و با پاهای برهنه به پاسداری مشغول می شدند.

میگویند آشیانه اصلی مردم توآ در آسمان هفتم است و این آشینه را زمینی ها برای همه ی مردم ساخته اند و تنها مردم نفرین شده اجازه ورود به آن را ندارند.

روزی پیر معبد، شادا گفت: بشنوید صدای اصلی یک انسان را که راز هستی بخش را می داند، و فریاد زد: ما اینجاییم ... ما اینجاییم ... وقتی پیر معبد به چهره پیروانش نگاه کرد اشک از چشمانش جاری شد، چون سیرتی ندید ...

میگویند بترسید از خشم شالبندهای کانگ فو پرتوآ ... بترسید از قربانی شهر توآ و دختر پرتوآ، و پس از آن پرتوآ در برج بزرگ شهر توآ به زانو درآمد و سپس به جای دختر زیبای شهر توآ شالبند قرمزی با دو موی سپید در برج توآ ظهور کرد.

(موی سياه علامت فکر و موی سپيد علامت جنگ شهر توآ است)

 

 هنرهای رزمی پهلوانی ایران

 اعتقاد به توانایی ایرانیان، کسوت و اندیشه پاک، صدور فرهنگ غنی ایران از طریق گسترش فرهنگ لباس، سخن، دین، آداب و ... موجب گشت تا سبکی تکمیلی با اندیشه ای نو و تکنولوزی و نوآوری در متدهای علمی سبک های رزمی و علوم تربیت بدنی، پس از سالیان سال تفحص و تحقیقات پا در عرصه وجود گذارد.

این سبک بر اساس اصول مبارزه، تکنیک، ترکیب و عکس العمل سازی و مبانی علمی ورزش بنا نهاده شده است و قدرت گیری از محورهای اصلی بدن، محل اصلی دریافت انرژی را تشکیل می دهند. سبکی که در عین استفده از دو سیستم نرم و سخت، از نیروهای درونی و بیرونی تواماً استفاده می نماید و بر این باور است که تمرکز و تنفس صحیح از اساسی ترین راههای رسیدن به نیروهای نهفته در طبیعت است.

فنون تکنیکی و مبارزات در ((هنر رزم پهلوانی ایران)) متکی بر سرعت، قدرت، انعطاف، تمرکز و آرامش تن در اندیشه بوده و تمرینات بدنسازی آن براساس چهار کیفیت: اندازه گیری قدرت عضلانی، استقامت عضلانی، سرعت عضلانی و انقباض عضلانی پایه ریزی شده است و اصول اساسی در برنامه مبارزات و مسابقات بر اصل رعایت ایمنی، بهداشت روحی و جسمی و سلامتی فرد ورزشکار طراحی شده است.

هنر رزمی پرتوآ به خودی خود یک مهارت است که نیاز به تمرینات مستمر و جدی برای کامل شدن دارد. مهارتی است که هر فرد می تواند آن را

فرا گیرد. به عبارت دیگر ((هنر رزمی پرتوآ)) یک مهارت یا دانش قابلیت های جسمانی است و ارزش واقعی آن فراتر از دفاع شخصی و یا مبارزه ساده محض است.

این تمرینات به هنرجویان می آموزد که به استاد و توصیه ها و تمرینات وی احترام بگذارند و نسبت به سبک های دیگر رفتاری محترمانه داشته باشند و مهارت رزم را فقط در طریق صحیح اخلاقی به کار گیرند.

 

این ورزش، هنر و دستمایه ایرانیان است که کلام به کلام، سینه به سینه و تن به تن آموخته شده و امروز حس نهفته ای است در جان ما، همچون قانون جاذبه که نیوتن وجود آن را به جهانیان آشکار ساخت.

این هنر توسط بنیانگذاران این سبک به نسل جدید یادآوری شد و ایشان بودند که با نبوغ خود توانستند به خود آیند و با قدرتی تمام که از خونی پارسی سرچشمه می گرفت بگویند، ما هنری داریم بس ژرف و اصیل که آفریده ایست از فنون رزم پهلوانان باستان. پس شایسته است که به خود آییم و خود را باز شناسیم تا بتوانیم حرکتی نوین را در جهان ایجاد نماییم. پس به خود آ .



13 دی 1391برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

تکنيک خط يک:

تکنيک، خمير مايه دروني و بروز احساسات تن است. چنانچه تمرين مهارت، خوب و درست انجام پذيرد پس از مدتي مي‌تواند کارايي براي استيل را در بر بگيرد و اگر در وجود انسان ملکه گردد کارايي قلب را بيشتر مي کند. تکنيک مي‌تواند يک علم از علوم عملي باشد که يادگيري قدرت حافظه را زياد مي‌کند.

مي‌بايست سوار بر تکنيک همچون اسبي راهوار و خوب تازيد. اصلي‌ترين منابع رسيدن به نيروي واقعي در پرتوآ دانش واقعي آن است و کمتر کساني به اين نکات از رموز پرتوآ آشنايي دارند.

زاويه تن:

در پرتوآ زاويه تن از دو بخش دوران فيزيکي و دوران متافيزيکي تشکيل گرديده است. در دوران فيزيکي با سه عنصر خون اکسيژن اعصاب و کنترل آن قانون ... که هدايت سلول‌هاي نهفته انرژي تن در مسير دوران است به کمک پلاسما و قدرت پراناياما به انفجار کي متو منتهي مي‌گردد. اصول هندسي و محور انرژي در زاويه اوما بر مبناي آفرينش انسان حرکت ابتدايي تعبيه گرديده و نهايت آن به سوي شي ... يا انرژي حقيقي منتهي مي‌گردد. در پرتوآ هنرجو مي‌آموزد با تنظيم عناصر سه گانه حياتي هدف از موجوديت انسان را يافته و آن را در مسير تکاملي خود به کار بندد.

ذره بزرگ:

در اسرار پرتوآ ذرات قدرت در انسان سلول‌هايي دارند. يعني اينکه در هر سلول ما ميليون‌ها مولکول وجود دارد و هر مولکول کوچک از چند اتم و هر اتم از پروتون و نوترون تشکيل گرديده است. جسم به قوه انديشه قدرت مي‌گيرد و حالت مبارزه اي حرارت سلول ها در اعمال انعکاسي بوجود مي‌آورد. (قانون فيزيک و ارتباط جسم با انسان‌ها) در اسرار چکش و زاويه قدرت (اوما) زمان انديشه مهم‌ترين موضوع اساسي در مبارزه و نوع ان در پرتوآ است. پرتوآ بازگشت به بهترين حالت فيزيولوژيک انسان است.

چون در اسرار پرتوآ اعتقاد بر ان است که سکولوژي روح و روان جز فيزيولوژي دستگاه اعصاب مرکزي چيز ديگري نمي باشد. براساس اين نظريه فرد در راه پرتوآ مي‌کوشد با توسل به اصول ويژه آن را به بهترين حالت فيزولوژيک خود و جسم مادي خود نزديک کرده و به آن مراجعت نمايد. پرتوآ به انسان کمک مي‌کند تضاد دروني خود را از بين برده و در نتيجه انسان از نقطه فيزيولوژي در بهترين حالت قرار گيرد و با کنترل روحي و آرامش تا مرز مطلق دست يابد.



12 دی 1391برچسب:, :: 23:15 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

در سه دوره اخیر مسابقات کشوری، از مازندران تنها تیم قائمشهر به مسابقات اعزام میشود و شهرستانهای دیگر هیچ همکاری به عمل نمی آورند. و همین امر سبب افت شدید تیم مازندران در مسابقات شده. به دلیل کمبود نیرو در مسابقات تنها توانسته مقام سوم کشوری را کسب کند.

 



علی آباد کتول - خبرگزاری مهر: بنیانگذار و رئیس سبک ورزشی پرتوآ گفت: بیش از 40 هزار ورزشکار در استانهای کشور در این رشته ورزشی فعالیت دارند.

 حشمت الله مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: گلستان با داشتن بیش از 50 باشگاه ورزشی از استانهای نمونه کشور در این رشته است.

وی اظهار داشت: این رشته ورزشی بیش از 15 سال در ایران و جهان سابقه دارد و هیچگونه بودجه دولتی ندارد.

 وی عنوان کرد: در صورت حمایت متولیان ورزش و نمایندکان مجلس این سبک ورزشی در نزدیک به 100 کشور جهان فعال خواهد شد.

 رئیس سبک ورزشی پرتوآ گفت: ورزشکاران به مسابقات بین المللی اعزام می شود و در صورت افزایش تعداد کشور چهار امتیاز حضور در المپیک را نیز کسب می کنیم.

 مرادی بیان داشت: امسال حدود 120 مدال مختلف از سوی پرتوآکاران برای کشورمان کسب شد.

 وی یادآورشد: همچنین درصدیم با حمایتهای رئیس جمهوری، تا پایان سالجاری مقام دوم جهانی این رشته را کسب کنیم.

 وی تاکید کرد: از آنجاییکه کشور سرمایه گذاری زیادی در ورزشهای مختلف دارد باید تلاشمان اولویت دادن به ورزشهای بومی و محلی باشد.

 مرادی گفت: مجلس شورای اسلامی با مصوبات خود در این زمینه همکاری خوبی با تربیت بدنی داشته است.

پرتوآ یک سبک بومی و سنتی ایرانی است

خبر گزاری مهر



رئیس هیئت کونگ فو مازندران ،از برگزاری مسابقات" کونگ فو پرتوآ "قهرمانی مردان کشور در ساری خبر داد.
 

خسرو سیفی،در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود:این مسابقات با شرکت برترین های این رشته از سراسر کشور اواخر آبان در سالن سید رسول حسینی ساری برگزار می شود.

وی از برگزاری مسابقات پرتوآ قهرمانی استان در قائمشهر خبر داد و گفت:این مسابقه در 4 رده سنی نونهالان- نوجوانان- جوانان و بزرگسالان،جمعه نهم مهر در سالن تختی قائمشهر در قسمت آقایان برگزار می شود.


درباره وبلاگ

ده فرمان پرتوآ: نيت راست، كردار راست،گفتار راست، ورز راست،فروتني،فاداري، فداكاري،جوانمردي،صبر،ايمان پاك
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)