هنر رزم پهلوانی ایران
 
بانوان پرتوآ مازندران
 
 
15 دی 1391برچسب:, :: 20:27 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

کونگ فو پرتوا یک مهارت با دانش قابلیتهای جسمانی انسان بوده و ارزش واقعی آن فراتر از دفاع شخصی و مبارزه ساده محض است. تمرینات این سبک به هنر جویان می آموزد که به توصیه های و تمرینات وی احترام بگذارند و نسبت به سبکهای دیگر رفتار محترمانه داشته باشندو مهارت رزم رافقط در طریق صحیح اخلاق بکار گیرند

پرتوآ ریشه داره در کلمه ی پرتو که پرتو از پارت میاد و پارت همون قومی بودند که پس از تقسیم آریایی ها در شمال زندگی میکردند.

پرتو در لغت معانی زیادی داره ازجمله نور ،پرتوآ به یک زن ایرانیه نجیب زاده هم میگفتند، یا به یک جنگجوی سوارکار و تیر انداز.

پرتوآ کاران هنگامی که به هم میرسند به معنی سلام میگویند پرتوآ به هنگام خداحافظی،اجازه گرفتن از استاد،برای احترام گذاشتن هنگام شروع  مبارزه،میگویند پرتوآ پس پرتوآ برای ما ریشه در هر حرفی دارد پس پرتوآ در خون ماست.

وحالا که این ورزش ریشه در ایران داره و از دل ایران بیرون اومده ما ازش پاسداری میکنیم و هر کسی که دشمن این ورزش باشه رو دشمن ایران میدونیم و با کمی همت و یاری پروردگار روزی ورزش ما هم وارد المپیک میشه وپس همه با هم بهش کمک کنیم و جلو پاش سنگ نندازیم تا سرسعتر به سمت پیشرفت روز افزون قدم برداره.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

ده فرمان پرتوآ: نيت راست، كردار راست،گفتار راست، ورز راست،فروتني،فاداري، فداكاري،جوانمردي،صبر،ايمان پاك
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)