کونگ فو ایرانی (پرتوآ) راه خود را پیدا کرد
 
بانوان پرتوآ مازندران
 
 

5 سال از عمر تشکیل فدراسیون کونگ فو میگذرد، رشته ای که سالها در مظلومیت به سر میبرد و تنها ماوایش فدراسیون ورزشهای رزمی بود. امروز به مثابه مولد فدراسیون دیگر رشته ها در ایران مطرح است.کونگ فو ایرانی (پرتوآ) همانطور که از نامش پیداست، معروف است و با آنچه که در چین به ووشو معروف است تفاوت فاحشی دارد.

از نظر بعد فنی برای صاحب نظران و اهل فن به سادگی قابل درک خواهد بود که این دو رشته تفاوت زیادی باهم دارند، چرا که اصول و قوانین پایه ای هر یک به دو سوی متفاوت از یکدیگر میروند. طی این سالها تلاش مضاعفی صورت گرفت تا این رشته کاملا ایرانی بتواند در فراسوی مرزها جایگاهی برای خود کسب کند. هرچند در سالیان متمادی گذشته مربیانی در کشورهای مختلف جهان به تدریس این رشته مشغول بودند، اما فعالیتی لازم بود تا انسجام ویژه ای به روند گسترش این رشته در آن سوی مرزها بینجامد.

متولیان کونگ فو ایرانی (پرتوآ) تلاش کردند تا با برگزاری رویدادهای مختلف آسیایی، بین المللی و جهانی در کشورهای دیگر به معرفی کونگ فو ایرانی (پرتوآ) بپردازند.

کاری که شاید تا بحال هیچ رشته دیگری در داخل کشور انجام نداده است.

برگزای مسابقات یک رشته کاملا ایرانی در کشورها ی دیگر حرکتی بود که شاید برای ستودنش کلام ناکام بماند. با توجه به نتایج بدست آمده متولیان کونگ فو ایرانی تصمیم گرفتند تا انسجام ویژه ای را برای ایت مجموعه رقم بزنند.با این اوصاف بود که سه سال قبل در سال 85 پایه های اولین تشکل بین المللی و جهانی در ایران نهاده شد.

و رفته رفته اتحادیه انجمنهای کونگ فو جهان (ووکا) شکل گرفت. با شکل گرفتن این اتحادیه و پذیرش اعضای جدید به این مجوعه راهی فرا روی کونگ فو ایران قرار گرفت تا بتواند در مجامع بین المللی وجهانی نسبت به معرفی این رشته ایرانی اقدام کنیم.

منتظری با توجه به شرایط فعلی از رخدادها فرصت ساخت و برنامه های خوبی را برای کونگ فوی ایرانی (پرتوآ) رقم زد. حضورش در اجلاس گایسف (آکورد اسپرت) یکی از مهمترین این اقدامات بود. ووکا توانست به عنوان کاتالیزوری در راه جهانی شدن کونگ فو ایرانی (پرتوآ) عمل کند.

در ادامه این روند حضور در کنگره تافیسا رایزنی های مختلف و دیدار علی منتظری رییس فدراسیون کونگ فو و رییس اتحادیه انجمن های کونگ فو جهان با ژاک روگ رییس کمیته بین المللی المپیک IOC  یکی از مهمترین دستاوردهای کونگ فو ایرانی (پرتوآ) بود.

معرفی این رشته و تریخ هنرهای رزمی در ایران به ژاک روگ و علاقه مندی وی نسبت به این رشته خود از نکات حایز اهمیت تلاشهای اخیر دست اندرکاان کونگ فو است. با این حساب به راحتی میتوان گفت امروز کونگ فو ایرانی (پرتوآ) راه خودش را پیدا کرده و میتواند به عنوان یک رشته ایرانی همراه با توسعه و گسترش در سطح جهان، فرهنگ و پیام صلح و دوستی ایرانیان را به تمام نقاط جهان صادر کند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

ده فرمان پرتوآ: نيت راست، كردار راست،گفتار راست، ورز راست،فروتني،فاداري، فداكاري،جوانمردي،صبر،ايمان پاك
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)